Sunday, February 5, 2023

Ameixas secas


I'm trying to clear my body
of dangerous impurities-
greed, the terrible violence of anger, and envy.

Prunes
Are good at reminding me
to rinse out my heart,
to remember the plum trees
that are now beginning to blossom.

Parent trees of prunes, I'm coming!
 
When I have washed my heart clean
I'm going to find you,
go to you,  greet you.

Then I'm going to listen.
I'm going to give you my full attention.

_____________________________________________________


Estou a tentar  limpar a meu corpo
de impurezas perigosas...
a ganância, a terrível violência da raiva, e a inveja.

Ameixas secas
São bons a lembrar-me
para enxaguar o meu coração
para recordar as ameixoeiras
que agora começam a florescer.

Árvores-mãe das ameixas secas, estou a chegar!

Quando eu tiver lavado o meu coração
Vou encontrar-vos, árvores,
ir ter convosco, saudar-vos.

Depois vou ouvir.
Vou dar-vos toda a minha atenção.